2009. január 18., vasárnap

Obama

8 évi republikánus elnökség és kongresszusi semmittevés után a hangulat bizakodó, lehet hogy túlságosan is az. Sokan azt várják hogy Obama a csillagokat is lehozza majd és minden pár hónap alatt visszaáll a 90-es évek közepén tapasztalt jólétre. De azért szép számmal vannak azok is akik bárkit szivesebben látnának a Fehérházban mint egy szinesbőrű politikust. A szinesbőrűek lenézése még nagyon is benne van ebben az amerikai társadalomban, csak most a felszin alatt. Nem szabad elfelejteni hogy ha a szavazatok összességét vesszük Obama nem sokkal nyert, azt hiszem hogy 53% szavazatot kapott, a McCain pedig 47%-ot. Személy szerint nekem nem számit ki ül a Fehérházban csak ne republikánus legyen. Az elmúlt 8 év alatt nem csináltak semmit, pár gazdasági ágon kivül mindenhol leépitések voltak, rettentő sok munkahely ment Kinába és Indiába. Nem tudom Obama mit fog tudni csinálni de legalább más gondolkodást hoz és talán közelebb van gondolkodásban a "tömegekhez" mint Bush és Cheney volt.

Miankám Atit kértem meg hogy ,irjon szoval ezek az Ö gondolatai.Ati nagyon követi a politikát nem ugy mint Én.

9 megjegyzés:

Ancsika írta...

Tündér! nagyon aranyosak vagytok, hogy elmeséltétek nekem, mert tényleg nagyon kíváncsi vagyok ezekre a dolgokra. Csak annyit tudok, amit a helyi TV közvetít és ez azért másabb, mint ott, testközelben. Kivülállóként mi is azért drukkoltunk, hogy Obama nyerjen. Bár elég aggasztóak azok a hírek amik ide is eljutnak, miszerint sokak szemében szálka az új szines elnök. Aggódom, mert nem lenne jó, ha merénylet áldozata lenne.
Remélem nem baj, hogy most egy kicsit komolyabb téma felé kanyarodtam! :)

Pusssz és köszi!

APPLE írta...

Tüncikém! Attidnak külön köszönet - szupppppper volt a bejegyzés és igazán klassz a stílusa! Még a végén kedvet kap... HIHIHI! XOXOXO

Tünde Pintér írta...

Miankám

Ha még kérdésed van nyugottan kérdezz!!!!Hát itt is hallani furcsa dolgokat a merénylettel kapcsoltaban.De szerintem mindenki fel van készülve rá.

Puszikállak

Tünde Pintér írta...

Vikikém

Nagyon szivessen!!!!Áttadom!!!!

Nem hiszem!!!!Hihihihihi.Habár soha sem lehet tudni!!!!!

XOXOXOXO

Unknown írta...

Köszi az infókat, én is nagyon örülök Neki.

Lina írta...

Dejó dejó mégiscsak jobban látjátok, mint mi innen.:))

Age írta...

Szia Tünci, én is meglátogattalak, és nem gondoltam hogy pont az Obamás hozzászóláshoz szólok 1x itt nálad... de ha már így alakult.. A párom nyáron volt business úton Alabamában, amit ott látott az nagyon elgondolkoztató volt, és tudod neki még van miből leadni, mert jól élnek tényleg az emberek. Nálunk már sok helyen nincs honnan leadni, na ez a nagy különbség a 2 ország között...

Age írta...

Összetévesztettem Arkansas államban volt, ez az előző név nem tudom honnan jött... na most ugye tiszta lököttnek hatok

Tünde Pintér írta...

Hát igen itt sok minden más. Van ami jobb és van ami rosszabb. Az igaz hogy látszatra az embereknek sok mindenük van de a nagy részét hitelkártyára vették és törlesztgetik (ha tudják). A szociális helyzet/ellátottság itt teljesen más. Ha nincs munkád akkor nincs egészség biztositásod sem neked sem a gyerekeidnek, a nyugdij szinte semmi, családi pótlékról az amerikai nem is hallott. Betegszabadság mint olyan nem létezik, ha beteg vagy az a szabadságod rovására megy ami egyébként is csak 15 nap.Tudod az megint más ha valaki itt van látogatóban és ha itt él. Az ember egyből átszámolja forintra a kereseteket és persze olyankor felvetődik a kérdés hogy mit sirnak az amcsik, hiszen olyan sokat keresnek. Szerintem mindenkinek ott nehéz ahol van, a nadrágszijon mindenhol húzni kell. Hidd el itt sem él mindenki olyan jól, de persze vannak akik még mindig nagyon jól vannak. Egyébként Arkansasban a keresetek egy kicsivel az átlag felett vannak.